Kawasaki ZX-10R Forum banner

gen 1 zx10r wiel compatibiliteit

454 views 5 replies 3 participants last post by  jowek70  
#1 ·
Hallo allemaal, ik wilde gewoon een paar vragen stellen.

Welke velgen kunnen gemakkelijk op vorken van de eerste generatie worden gemonteerd? Ik heb gehoord dat een velg van de tweede generatie kan worden gemonteerd met aangepaste lagers, aangezien de as op een gen2 5 mm groter is, maar ik vraag me af welke velgen van gen3 en verder, gewoon om mijn opties te kennen.

Welke velgen kunnen ook gemakkelijk op de swingarm van de eerste generatie worden gemonteerd? Ik heb gehoord dat alle ZX10R-velgen van 04-10 er direct op passen, maar ik vraag me af of er ook generaties daarna kunnen worden gebruikt.

Ik denk dat ik moet opmerken dat al het andere op één lijn moet liggen, dus de remmen en de tandwielen. Natuurlijk is een spacer geen groot probleem, maar ik wil niet echt een hele set aangepaste hardware/kragen/hulzen of wat dan ook hoeven maken om een wiel te laten werken.

#3 ·
ik heb gen 4 velgen op de mijne zonder al te veel werk.
Laat me weten hoe je ze gemonteerd krijgt!

ik heb zowel een set vorken van de eerste generatie als een swingarm van de eerste generatie, met de Nissin monoblock remklauwen van een 2019 zx6r en dan zx14r brembo rotors.

de motor is een zx7r met deze onderdelen gemonteerd

laat me even weten hoe het gedaan is en ook eventuele zorgen bij het doen hiervan.

#4 ·
Als je een velg van de 2e/3e generatie op een 1e generatie wilt gebruiken, hoef je alleen de lagers/keerringen te vervangen.
Opmerking: 2e/3e generatie gebruikt 25x47x12. 1e generatie gebruikt 20x42x12. 20x47x12 is moeilijk te vinden en niet goedkoop. Je kunt dus 20x47x14 gebruiken en 2 mm van elke zijafstandhouder verwijderen (of nieuwe afstandhouders maken).

Achtervelgset is hetzelfde.

#5 ·
Dit voelt als een waas van een jaar of twee geleden, maar hier is wat ik heb aan aantekeningen over het passen van gen 4 wielen op de gen 1:

achterwiellagers - 20 x 52 x 15
tandwieldragerlager - 30 x 55 x 13 (dit is misschien de standaardmaat)
voorwiellagers - 20 x 47 x 12

voorste keerringen - 30 x 47 x 5
achterste keerringen - 28 x 52 x 5
tandwieldrager keerring - 35 x 55 x 7 (dit is misschien de standaardmaat)

Ik ben er vrij zeker van dat ik de gen 1 tandwieldrager/naaf spacer/cush drive heb gebruikt en dat deze direct in het gen 4 wiel viel.
Voor de wielspacers heb ik een set captive spacers voor de gen 1 zx10r gebruikt.
Ik ben gegaan met gen 4 remklauwen/rotoren en het vereiste een 10 mm spacer onder de remklauwen en bijpassende bouten.