Kawasaki ZX-10R Forum banner

Hoe goed is ZX10R??

2 reading
15K views 11 replies 9 participants last post by  yakopro49  
#1 ·
Hallo iedereen.
Ik heb een 2019 Kawasaki Ninja 400 als mijn eerste motor, heb er 3 jaar op gereden en ben er dol op, nu heb ik het gevoel dat ik iets krachtiger en groters nodig heb.
Dus ik heb er een paar vragen over:
1. Hoe vaak rijd je erop en hoe comfortabel is het? Het klinkt misschien dom, maar ik wil er dagelijks op rijden, heb veel op internet gelezen en de meeste zeggen dat het niet comfortabel is voor dagelijks gebruik.
2. Hoe comfortabel is de achterbank voor een tweede rijder? Mijn vriendin rijdt graag met me mee op mijn 400, wil gewoon weten of ik de zitting voor haar moet veranderen? Of is de standaard goed genoeg?
3. Lange reizen? Elke week rijd ik met mijn groep ongeveer 200-300 mijl. De rug zal zeker pijn doen, maar is het toch zo erg voor lange reizen?

Ik wil een 2022 zx10r ABS KRT kopen.
Ik ben dol op hoe hij eruitziet en rijdt, heb hem getest en ben verliefd geworden, maar kan nog steeds niet beslissen of ik hem moet kopen.
Mijn enige zorg is comfortabel rijden.

#2 ·
Ik rijd er dagelijks zonder problemen mee naar mijn werk en terug, en af en toe een roadtrip van 200 mijl is oncomfortabel, maar niet enorm.

Dat gezegd hebbende, ik zou die reis niet wekelijks willen doen en zeker niet met een passagier, en ik kan me voorstellen dat de passagier het ook niet leuk zou vinden. Als ik me zorgen zou maken over comfort of passagiersaccommodatie, zou ik persoonlijk naar iets anders kijken.

#3 ·
Een beetje een rare vraag, alleen al omdat comfort in hoge mate subjectief is. De ZX10R zou een van de comfortabelere 1000's moeten zijn.

Je kunt altijd een paar veranderingen aanbrengen als je het te oncomfortabel vindt. Je zou riser-sturen, dikkere handvatten en een zachter zadel kunnen krijgen. Dan zou je een sport-touring motorfiets hebben met 200 pk. Je zou vastzitten met vrij hoge voetsteunen op het nieuwste model, aangezien Johnny Rea de Kawasaki-ingenieurs dit heeft geadviseerd. Aan de andere kant, als je korte benen hebt, is dat misschien geen probleem voor je.

Geen enkele 1000 sportmotor is goed voor de passagier en je vriendin zal er van flippen. Ze krijgt niet het gevoel dat ze er aan de achterkant afvalt als je de 400 opentrekt, maar ze zal altijd het gevoel hebben dat ze op het asfalt zal vallen als je de 1000 de sporen geeft.

• Like
Reactions: Happy2smile
#4 ·
Een beetje een rare vraag, alleen al omdat comfort in hoge mate subjectief is. De ZX10R zou een van de comfortabelere 1000's moeten zijn.

Je kunt altijd een paar veranderingen aanbrengen als je het te oncomfortabel vindt. Je zou stuurverhogers, dikkere handvatten en een zachter zadel kunnen krijgen. Dan zou je een sporttouringmotorfiets hebben met 200 pk. Je zou vastzitten met vrij hoge voetsteunen op het nieuwste model, aangezien Johnny Rea de Kawasaki-ingenieurs dit heeft geadviseerd. Aan de andere kant, als je korte benen hebt, is dat misschien geen probleem voor je.

Geen enkele 1000 sportmotor is goed voor de passagier en je vriendin zal er van in paniek raken. Ze krijgt niet het gevoel dat ze er aan de achterkant afvalt als je de 400 opentrekt, maar ze zal altijd het gevoel hebben dat ze op het asfalt zal vallen als je gas geeft op een 1000.
Daarom dacht ik er misschien aan om een Ninja 1000sx te nemen

#5 ·
Ik ben begonnen op een 21 Ninja 650, heb hem iets meer dan een jaar gehad en net een 22 zx10r gekocht. Ik rijd er dagelijks mee van/naar mijn werk, het is eigenlijk comfortabel, enige klacht is de zitting maar niets wat een upgrade niet kan oplossen.
Andere klacht: koop een sprint luchtfilter, koop een slip-on uitlaat, verwijder de kat/middenpijp, flash de ECU, het is erg schokkerig.
Verder ben ik dol op mijn nieuwe motor, ik had niet gedacht dat hij zo comfortabel zou zijn, maar dat is hij wel.

#7 ·
Hallo iedereen.
Ik heb een 2019 Kawasaki Ninja 400 als mijn eerste motor, ik rijd er al 3 jaar mee en ben er dol op, nu heb ik het gevoel dat ik iets krachtigers en groters nodig heb.
Dus ik heb er een paar vragen over:
1. Hoe vaak rijd je ermee en hoe comfortabel is het? Het klinkt misschien dom, maar ik wil er dagelijks mee rijden, heb veel op internet gelezen en de meeste zeggen dat het niet comfortabel is voor dagelijks rijden.
2. Hoe comfortabel is de achterbank voor een tweede rijder? Mijn vriendin rijdt graag met me mee op mijn 400, ik wil gewoon weten of ik de zitting voor haar moet veranderen? Of is de standaarduitrusting goed genoeg?
3. Lange trips? Elke week rijd ik met mijn groep ongeveer 200-300 mijl. De rug zal zeker pijn doen, maar is het toch zo erg voor lange trips?

Ik wil een 2022 zx10r ABS KRT kopen.
Ik ben dol op hoe hij eruitziet en rijdt, heb er een proefrit op gemaakt en ben verliefd geworden, maar kan nog steeds niet beslissen of ik hem moet kopen.
Mijn enige zorg is comfortabel rijden.
De 2022 is voor mij erg oncomfortabel, de voetsteunen zijn voor deze generatie aanzienlijk omhoog gegaan. De motor is helemaal niet geschikt om een andere passagier te hebben. Ik zou de Ninja 1000 aanbevelen, ik heb er een en hij is veel comfortabeler voor langere trips. De nieuwe is echt mooi. Hij heeft ook 3x zoveel pk als de Ninja 400, wat meer dan genoeg is voor de straat. De ZX10R is waarschijnlijk de slechtste motor die je kunt kiezen als je veel kilometers wilt maken op een straatmotor in de stad. Duur, gaat snel door banden, hoge verzekering, te krachtig. Als tweede motor die je in het weekend en op het circuit voor kleine uitstapjes rijdt... daar is hij het meest geschikt voor.

#8 ·
Ik ben het eens met de andere posters, hoewel je er een comfortabelere motor van kunt maken, is het niet de motor die je moet nemen (noch ENIGE sportmotor) als je van plan bent lange afstanden met een passagier te rijden. De duozit is nutteloos voor meer dan zeer korte ritten, vermijd dat. Het eerste wat ik met de mijne deed (ik liet het eigenlijk door de dealer doen voor aflevering) was de passagiersvoetsteunen/zitting verwijderen en de duozitbekleding in plaats daarvan laten installeren. Dit is een solo-motor voor mij, je zou het veel beter doen met een 1000 SX.

Ik had er een 4 jaar lang voor deze motor, zeer comfortabel voor jezelf en een passagier. Er zijn oem harde koffers voor beschikbaar die in de passagiershandgrepen klikken, een geweldig systeem dat je behoedt voor het kopen van extra bevestigingen etc. als je meer opbergruimte nodig hebt. Het had een beter laag toerental dan de ZX10, uiteraard veel minder aan de bovenkant, maar het zal nog steeds een monster zijn in vergelijking met de 400 die je nu rijdt. Een volledig systeem en een ECU-afstelling leveren je ongeveer 140+ pk aan de band op, het was leuk om te rijden, maar ik heb sportmotoren altijd leuker gevonden.

#10 ·
Ik denk dat het een echt probleem zou zijn om aftermarket rearsets te vinden die de voetsteunpositie verlagen. Dat zou de 2022 ZX10R volledig kunnen uitsluiten.

Het frame van de 2011-2015 ZX10R heeft 2 rearset posities, dus de lagere positie zou waarschijnlijk voldoen aan uw behoefte aan beencomfort.

• Like
Reactions: Happy2smile
#11 ·