Is Your Gen 1's Frame Cracked?? Read Here !!! - Page 5 - Kawasaki ZX-10R.net
 1Likes
Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
post #41 of 106 Old 02-13-2012, 02:27 PM
Slow Poke
 
bgmagma10's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tulsa ok
Posts: 5,582
Posting Frequency
Images: 10
           
Yep so I pulled my motor this weekend to start building it, and............Yep my frame is cracked on BOTH sides.. Is there any hope?? Left side is about 5in long and actually turns and goes up the outside about an inch... :(
bgmagma10 is offline  
Sponsored Links
Advertisement
 
post #42 of 106 Old 02-13-2012, 03:32 PM
Slow Poke
 
bgmagma10's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tulsa ok
Posts: 5,582
Posting Frequency
Images: 10
           
Just asked to join the group as well... This freakin blows. I dunno what the hell i'm gonna do. might just say screw it andput it back together. Hell its lasted this long, whats another 60k miles...
bgmagma10 is offline  
post #43 of 106 Old 02-13-2012, 04:09 PM
GP Rider
 
Kawi Demun's Avatar
 
Join Date: Jan 2011
Location: Jacksonville , FL
Posts: 1,348
Posting Frequency
      
this may help someone needing a frame.....

http://www.ebay.com/itm/2005-Zx10-fr...item4ab3ef025a
Kawi Demun is offline  
 
post #44 of 106 Old 02-13-2012, 04:10 PM
Slow Poke
 
bgmagma10's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tulsa ok
Posts: 5,582
Posting Frequency
Images: 10
           
Quote:
Originally Posted by Kawi Demun View Post
this may help someone needing a frame.....

http://www.ebay.com/itm/2005-Zx10-fr...item4ab3ef025a
I don't wanna have to buy one, but thats a damn good deal!!
bgmagma10 is offline  
post #45 of 106 Old 02-13-2012, 04:14 PM
GP Rider
 
Kawi Demun's Avatar
 
Join Date: Jan 2011
Location: Jacksonville , FL
Posts: 1,348
Posting Frequency
      
Quote:
Originally Posted by bgmagma10 View Post
I don't wanna have to buy one, but thats a damn good deal!!
eh just stumbled on it, so thought i would post it up just incase lol.
Kawi Demun is offline  
post #46 of 106 Old 02-13-2012, 04:21 PM
Slow Poke
 
bgmagma10's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tulsa ok
Posts: 5,582
Posting Frequency
Images: 10
           
I really wonder how long my frame has been cracked, cuz I rode this hell out of my bike this last year and if it hasn't broke yet, I really don't see it breaking. Guess I'll just have to watch it..
bgmagma10 is offline  
post #47 of 106 Old 02-13-2012, 04:24 PM
GP Rider
 
Johns04ZX10R's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Location: Omaha, Nebraska
Posts: 1,035
Posting Frequency
    
Why wouldn't you just get it welded for like $50 bucks while its apart????
Johns04ZX10R is offline  
post #48 of 106 Old 02-13-2012, 04:29 PM
Slow Poke
 
bgmagma10's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tulsa ok
Posts: 5,582
Posting Frequency
Images: 10
           
Quote:
Originally Posted by Johns04ZX10R View Post
Why wouldn't you just get it welded for like $50 bucks while its apart????
Well is welding it actually worth it? Will it really hold? The cracks haven't seperated yet, so maybe it has a chance. I think the owner of the bike shop has a frame in the basement of his shop. Maybe I can get him to give it to me. lol

Last edited by bgmagma10; 02-13-2012 at 04:43 PM.
bgmagma10 is offline  
post #49 of 106 Old 02-16-2012, 10:44 AM
Slow Poke
 
bgmagma10's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tulsa ok
Posts: 5,582
Posting Frequency
Images: 10
           
Here's how bad mine is. I think its gonna be covered :)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	P1020146.jpg
Views:	493
Size:	159.4 KB
ID:	157927   Click image for larger version

Name:	P1020148.jpg
Views:	535
Size:	197.7 KB
ID:	157928   Click image for larger version

Name:	P1020152.jpg
Views:	522
Size:	228.5 KB
ID:	157929  
bgmagma10 is offline  
post #50 of 106 Old 02-16-2012, 10:59 AM
PJD
GP Star
 
PJD's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 2,529
Posting Frequency
       
As i am a welder i can tell you that is not the weld that is cracked. It's the parent metal ie the frame, as i do QC as well i was interested to see one day what our bike frames and parts are made of using a very expensive tool that i cannot remember the name of right now. Anyways what came up on the display was inconclusive, which basically means it's just shit metal. Where the cracks seem to be forming are around the heat effected zones which basically means two IMO....
1. What ever weld procedure was made for the factory welding is wrong, too much heat is being inputed into the frames hence the cracking.

2. The metals used for the constructions of our frames and parts are absolute gob shite.

Just remember bikes are pretty cheap to buy and when mass produced materials aren't going to be top quality..

Last note..if it was the actual weld that was cracking you would see a crack right down the middle of the weld.

My Icon vest prevents me from dragging knee

"Do not base your existence on this earth by how much REP you have!"

My Previous Rides

1988 Yamaha DT 50 - First street legal bike
1998 Kawi ZX6R - Track
2004 GSXR 750 - RIP she was not an ambi turner.
2005 Yamaha R6 - Sold
2006 GSXR 750 - Sold
2005 (current) Kawi ZX10R (Green) - Now turning into a street fighter
2005 (Current) Kawi ZX10R (Red)
PJD is offline  
Sponsored Links
Advertisement
 
Reply

Quick Reply
Message:
Options

Register Now



In order to be able to post messages on the Kawasaki ZX-10R.net forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your email address and other required details in the form below.

User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.

Password:


Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself.

Email Address:
OR

Log-in









Human Verification

In order to verify that you are a human and not a spam bot, please enter the answer into the following box below based on the instructions contained in the graphic.




Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Show Printable Version Show Printable Version
Email this Page Email this Page
Display Modes
Linear Mode Linear Mode



Posting Rules  
You may post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On

 
For the best viewing experience please update your browser to Google Chrome